De 56ste editie belooft top te worden!
Op vrijdag 8 augustus 2025 gaat voor de 56ste maal de internationale 100km Dodentocht van start. De 100km Dodentocht is een niet-competitieve wandeling waarbij het de uitdaging is om 100 kilometer te wandelen (of te joggen) in minimum 10 uur en maximum 24 uur. Deelnemen kan enkel indien je op voorhand bent ingeschreven.
Ook in 2025 houden we de limiet op 13 000 wandelaars om de veiligheid van de wandelaars te garanderen en het haalbaar te houden voor de vele vrijwilligers die meehelpen tijdens het Dodentochtweekend.
Omruilen
Kan je niet deelnemen? Dan kan je enkel je ticket verkopen indien je iemand anders kent die interesse heeft.
Gebruik hiervoor vanaf 15 juni onze Doto Swap.
Wat moet je weten over de DotoSwap?
- Je kent iemand die jouw ticket wilt overnemen.
- De betaling verloopt volledig via de organisatie van 100Km Dodentocht. De verkoper krijg zijn/haar geld via de organisatie)
- Om je ticket te ruilen en op een andere naam te zetten, betaal je 5 euro administratiekost. Ook de koper betaalt via de organisatie.
- Als verkoper bied je jouw ticket aan via de link en de gegevens van de koper ingeven.
- De koper krijgt een e-mail om het ticket over te nemen.
Let op! Koop je een ticket dat niet op je eigen naam staat dan ben je niet verzekerd tijdens 100KM Dodentocht.
Tarief
Deelnemen aan 100km Dodentocht kost 59 euro. Hierin is inbegrepen:
- Bepijlde wandelroute met seingevers of politieagenten op gevaarlijke kruispunten
- Medische voorzieningen in negen controleposten
- 14 controle- en bevoorradingsposten waar je als wandelaar gratis fruit, speculaas, koeken, broodjes, koffie, thee, soep of sportdranken krijgt aangeboden.
- Herinneringsmedaille en diploma (bij uitwandelen van 100Km Dodentocht)
- Goodiebag aangeboden door sponsor (zolang de voorraad strekt)
Wens je een deelnemers t-shirt dan betaal je hier 10 euro voor. Voor een warme maaltijd in de post halfweg betaal je 15 euro.
Inschrijven
Hou er rekening mee dat een voorinschrijving enkel via online betaling (Creditcard, Apple Pay, Bancontact, Belfius Pay button, Giropay, iDEAL, KBC/CBC betaalknop) kan.
Vergeet niet het exclusieve deelnemers t-shirt of je maaltijd in de post halfweg te bestellen bij je inschrijving.
Nadien is dit niet meer mogelijk.
Wanneer?
Inschrijven voor de 56ste editie is nog niet mogelijk. Vermoedelijk is dit voorzien voor maart/april 2025.
Inschrijven voor de 56ste editie van de 100km Dodentocht kan vanaf 22 maart 2025 om 9 uur.
De inschrijvingen voor de 56ste editie van de 100km Dodentocht worden momenteel nagekeken. Dubbele inschrijvingen, inschrijvingen met openstaand betalingen, … worden er stelselmatig uitgehaald. Dit betekent dat er geregeld opnieuw tickets vrijkomen.
Wil je nog deelnemen? Check dan geregeld via onderstaande knop.
De inschrijvingen voor de 56ste editie van de 100km Dodentocht openen in het voorjaar 2023.
Hoe schrijf ik me in?
Stap 1
Vul het online inschrijvingsformulier in. Na het ingeven van je persoonlijke informatie, de keuze van je ticket en eventuele optionele producten (T-shirt, maaltijd), kom je op de betalingspagina.
Stap 2
Het betalen van je voorinschrijving gebeurt enkel online. Je voert je betaalkaartgegevens in, en naargelang de gekozen betaalmethode, krijg je de verificatiepagina te zien van je bank of kaartverlener.
Stap 3
Van zodra je betaling geslaagd is, krijg je een e-mail waarin jouw inschrijving wordt bevestigd, jouw startnummer en bijkomende nuttige informatie terugvindt.
Zoals elke gegevensverzamelaar zijn we gebonden aan de GDPR-regeling. Je kan onze policy hier terugvinden. Bij inschrijving verklaar je je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en het reglement van de internationale 100km Dodentocht.
Bijkomende informatie
De afhaaldagen gaan door op volgende dagen:
- 27 juli 2024 13-17u
- 3 augustus 2024 13-17u
- 7 augustus 2024 15-19u
Het is ook mogelijk om op vrijdag 9 augustus 2024 jouw deelname-omslag af te halen in de tent op het Kardinaal Cardijnplein in Bornem, dit tussen 13 en 20u30.
In de omslag vind je volgende zaken:
- Controlebadge met startnummer: De controlebadge moet gedurende de volledige wandeltocht zichtbaar gedragen worden. Deze dient voor je registratie in de controleposten tijdens Dodentocht. Deze registratie gebeurt automatisch. In de controleposten is het verplicht om de badge bovenop je kledij te dragen. Bestelde je een maaltijd dan staat dit ook op je badge.
- Polsband: het polsbandje dient als extra controle in de controleposten.
- Lanyard: koord om je badge rond je nek te dragen tijdens Dodentocht.
Enkel tijdens de voorinschrijving kan je een deelnemers t-shirt bestellen. Je kan hierbij kiezen uit de maten S – M – L – XL – XXL. Een t-shirt kost 10 euro.
Je kan je deelnemers t-shirt meteen afhalen op vertoon van je deelname-omslag tijdens één van de afhaaldagen of op de dag van 100Km Dodentocht zelf tussen 13 en 20.30 uur in de grote tent op het Kardinaal Cardijnplein.
Kan je door omstandigheden niet deelnemen en wens je toch je deelnemers t-shirt, moet je dit ook afhalen op één van de afhaaldagen of op vrijdag 8 augustus 2025. We sturen t-shirts niet op.
Ben je jouw T-shirt of maaltijd vergeten te bestellen bij je inschrijving? Dit kan nog aangepast worden t.e.m. 1 juli 2024. Neem hiervoor contact op met de cel Intern via het contactformulier. Hou wel rekening met een administratiekost van 5 euro.
Voor aanpassingen van inschrijvingen (bijvoorbeeld vergeten bestellen van een t-shirt of maaltijd, neem je contact op met de cel Intern via het contactformulier. Hiervoor betaal je een administratieve kost van 5 euro.
Ben je ingeschreven en kan je toch niet deelnemen aan de 56ste editie van de internationale 100km Dodentocht?
Jouw inschrijving kan overgenomen worden door iemand die je kent. De omzetting verloopt volledig automatisch en kan vanaf midden juni.