Praktische informatie
Inschrijven
- Het inschrijvingsgeld bedraagt 59€ , en je kunt inschrijven via onze website. Voortaan kan alleen nog op voorhand worden ingeschreven zolang de voorraad strekt of tot en met 15 juli.
- Na 15 juli worden er geen inschrijvingen meer aanvaard, ook de dag zelf niet.
- De inschrijvingslimiet is 13000 deelnemers !
- De controlebadge en verdere info kan worden afgehaald op de afhaaldagen (zie verder) of de dag van de wandeltocht zelf (13.00 tot 20.30 uur). Wacht niet tot het laatste moment, de Dodentocht start stipt om 21u00 !
- Spitsuren tussen 18-20 uur door filevorming op de toegangswegen. Om files te vermijden kunnen we je het openbaar vervoer aanbevelen (station op 200m van het kerkplein)
- Parkeren kun je op de parkings langs de N16, met bus verbinding naar het centrum ! Deze busdienst is gratis voor deelnemers, aan de anderen vragen we een vergoeding.
- Na inschrijving (met online betaling) krijg je een e-mail als bevestiging van je inschrijving, samen met je startnummer, praktische info om je badge af te halen, enz.
- Het parcoursplan staat enkel weken op voorhand op de website en je kunt het desgewenst ook zelf printen en meebrengen
- Het deelnemers T-shirt kan enkel besteld worden tijdens de inschrijvingsperiode.
- Afhalen van het T-shirt : de enveloppe die je afhaalt met daarin je controlebadge is het enige bewijs van betaling, en moet dan ook worden getoond bij het afhalen van je T-shirt. Het kan ook tijdens de afhaaldagen (zie verder) worden afgehaald. Tijdens de Dodentocht zelf kun je het T-shirt alleen op vrijdag 11 augustus van 13u tot 20u30 afhalen in de grote tent op het kerkplein.
- Als je door omstandigheden niet kunt deelnemen en toch je T-shirt wilt, kunnen deze alleen afgehaald worden tijdens de afhaaldagen (zie verder) of op vrijdag 11 augustus. T-shirts worden NIET nagestuurd per post.
- Voor aanpassingen van inschrijvingen (vergeten bestellen van T-shirt – enkel bij voorinschrijving – en/of maaltijd, enz. ) wordt een administratieve kost van €5 aangerekend. Hiervoor neem je contact op met de cel Intern via intern@dodentocht.be.
Afhaaldagen, start en aankomst
- De controlebadges kunnen op een aantal afhaaldagen voor de Dodentocht afgehaald worden.
Nog inschrijven is dan niet meer mogelijk !
- Locatie en data afhaaldagen
- Locatie : sporthal OLVP, Temsesteenweg 10, 2880 Bornem
- Data : 27 juli, 3 & 7 augustus
- Je kunt uiteraard ook nog op de dag zelf (vrijdag 8 augustus 2025) je controlebadge afhalen in de tent op het kerkplein van 13u tot 20u30, maar inschrijven kan dan niet meer !
- Start 56ste 100 Km Dodentocht : vrijdag 8 augustus 2025 om 21u00
- Omdat de start een halfuur kan duren, mogen de wandelaars op zaterdag ook aankomen tot 21u30. Met dit halfuur wordt ook rekening gehouden in alle controleposten.
- De wandeltijd start pas als de deelnemer over de startmeet (scanning) stapt. Dit is verplicht, zoniet ben je niet officieel geregistreerd als deelnemer !
- Aankomst : zaterdag 9 augustus 2025 van 07u00 tot 21u30.
- Tracking : de trackingpagina is pas actief vanaf de start, vanaf de eerste scanning !
Tijdens de tocht en bij aankomst
- Elke controlepost heeft een eigen openings- en sluitingstijd die iedere deelnemer strikt moet respecteren.
- Vertrekken voor 21.00 uur is ten strengste verboden. Start om 21.00 uur, openings- en sluitingsuren in de posten worden strikt toegepast. Maximum duur van de tocht is 24 uur. Zonder startscan of bij bedrog wordt men onmiddellijk uitgesloten, geschrapt uit de deelnemerslijst en ontvangt men geen enkele compensatie en beloning !!!
- Servicepakket: bevoorrading, EHBO door het Rode Kruis, BA-verzekering (Wandelsport Vlaanderen), bij opgave in een controlepost wordt er vervoer naar Bornem geregeld, mogelijkheid tot overnachting (camping, tegen vergoeding), warme maaltijd halfweg (op voorhand te bestellen)
- Opgeven kan enkel aan een controlepost.
- Bagage:
Er is geen bagageservice meer in de post halfweg. Wel kan je jouw bagage in bewaring geven in het centrum van Bornem.
Deze service is gratis. Hou er rekening mee dat eens je bagage ingeleverd is, ze niet meer beschikbaar is tot je terug bent in Bornem.
Er mogen geen waardevolle voorwerpen of medicatie in je bagage gestoken worden. Doe je dit wel dan is dit op eigen verantwoordelijkheid. Ook vloeistoffen in de bagage zijn niet toegestaan. Bij lekkage van de verpakking kan het ook andere bagage nat maken. Iedereen die de tocht succesvol beëindigt, ontvangt ter plaatse een medaille en een diploma met tussentijden.
Ongevallen en verzekering tijdens de tocht
- Neem bij elk ongeval contact op met de organisatoren of het Rode Kruis, vraag om een ongevalsaangifte in te vullen en zorg ervoor dat uw naam, volledig adres én een omschrijving van het ongeval op de formulieren zijn ingevuld.
- De deelnemers zijn verzekerd in burgerlijke aansprakelijkheid en lichamelijke ongevallen conform de bepalingen van het decreet van de niet professionele sportbeoefenaar. Transport per ziekenwagen is altijd op kosten van de deelnemer.
- Alleen ongevallen zijn verzekerd, geen ziektes of andere ongemakken als gevolg van de wandeltocht
Opmerkingen en klachten
- Alle vragen, voorstellen, klachten en opmerkingen kunnen enkel schriftelijk via Reedonk 17 te 2880 BORNEM overgemaakt worden of via mail naar rvb@dodentocht.be
- Rechtszaken zullen steeds behandeld worden door de rechtbank te Mechelen.
Praktisch
We gebruiken een controlebadge met chip voor de registratie op de controleposten.
De wandelaar die opgeeft en met de bezemwagen terug naar Bornem wil, moet zich ook uitscannen. En krijgt dan een retourticket waarmee die in de bezemwagen kan stappen.
Op alle controleposten zijn voor de bezemwagens de nodige herkenningspunten aangebracht.
De controlebadges met chip mogen altijd worden behouden en meegenomen.
Wees op tijd aanwezig om files te vermijden en op tijd te kunnen starten.
Bereikbaarheid met de trein: de NMBS drijft de capaciteit van zijn treinen op, vanuit Sint-Niklaas en Mechelen is er om het uur een trein die stopt in Bornem. Het station van Bornem ligt slechts op 200m van het kerkplein (inschrijvingen). Bekijk de dienstregelingen op www.nmbs.be.
Internet: inschrijven doe je dus via onze website www.dodentocht.be. Ons secretariaat is vanaf 1 juli tot aan de Dodentocht elke avond telefonisch bereikbaar tussen 19 en 22 uur op nummer 03/889.35.45 of via intern@dodentocht.be.
Tot ziens in augustus, veel geluk en veel plezier!