FAQ

Veelgestelde vragen

Misschien is je vraag al gesteld...

100Km Dodentocht vindt altijd de tweede vrijdag van augustus plaats. Dit jaar is dat op vrijdag 9 augustus 2024.

Naast je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en je e-mailadres heb je ook een bankkaart (Bancontact-Visa of Mastercard) nodig om je inschrijving te kunnen voltooien. Betalen via Ideal kan ook.

Je kan iemand anders inschrijven. Zie dat je dan wel alle persoonsgegevens van die persoon bij de hand hebt. Naast adresgegevens heb je ook de geboortedatum en het e-mailadres nodig.

Groepsinschrijvingen kunnen niet. We willen iedereen gelijke kansen bieden om zich te kunnen inschrijven.

De afhaaldagen gaan door op volgende dagen: 

  • 27 juli 2024 13-17u 
  • 3 augustus 2024 13-17u  
  • 7 augustus 2024 15-19u 

Het is ook mogelijk om op vrijdag 9 augustus 2024 jouw deelname-omslag af te halen in de tent op het Kardinaal Cardijnplein in Bornem, dit tussen 13 en 20u30.

Na afronding van je inschrijving krijg je een bericht waarin je startnummer vermeld staat. Dit startnummer staat eveneens op je enveloppe en je badge. Een startnummer bestaat uit 1 tot 5 cijfers. Hiermee kunnen familie en vrienden je tijdens de Dodentocht snel opzoeken op onze tracking-pagina.

Zoals in de inschrijvingsvoorwaarden staat, is er geen terugbetaling mogelijk.

Jouw inschrijving kan overgenomen worden door iemand die je kent. De omzetting verloopt volledig  automatisch via ons Swap-systeem. 

Klik hier om naar het Swap-systeem te gaan

Tot 1 juli kan je nog een T-shirt bijbestellen. Hiervoor rekenen we een administratieve kost van 5 euro. Neem hiervoor contact op met intern@dodentocht.be. Gelieve de juiste maat mee op te nemen in je e-mail.  

Je kan nog een maaltijd bijbestellen. Dit is mogelijk tot 1 juli. Hiervoor rekenen we een  administratieve kost van 5 euro. Hiervoor neem je contact op met  intern@dodentocht.be .

Wist je dat ...

het succesvol afronden van 100Km Dodentocht afhangt van jouw motivatie aan de start?

De startzone gaat open om 18 uur. Deze is in Breeven voorzien. De effectieve start is om 21 uur.

Omwille van veiligheidsredenen en het welzijn van het dier zijn honden (of andere huisdieren) niet toegelaten.

100KM Dodentocht is geen wedstrijd. We werken dan ook met openings- en sluitingstijden van onze controleposten. Indien je deze tocht wil lopen, moet je rekening houden met de openingstijden. Indien je te snel loopt, kan het zijn dat je moet wachten aan een controlepost.

Je kan je bagage afgeven in de sportzaal van O.L.V.P-school. De bagage blijft daar en wordt niet naar de post halfweg gebracht.
Lees op de website even na hoe dit in z’n werk gaat.

Om de 5 à 7 kilometer is er een controlepost voorzien. In iedere post is er drank en/of iets om te eten voorzien. We bieden o.a. fruit, yoghurt, speculaas, koeken, broodjes, koffie, thee, soep, sportdranken aan.

Voor de deelnemers die een warme maaltijd bestelden bij hun inschrijving, krijgen een warm buffet met:

  • Tomatensoep met of zonder balletjes
  • Pasta bolognese
  • Pasta veggie met seizoensgroentjes
  • Lasagne met zalm

Op het wandelplannetje zijn de controleposten waar EHBO hulpposten zijn voorzien, aangeduid met een rood kruis (logo van het Rode Kruis).

Bij aankomst word je uitgescand, ontvang je een medaille en diploma, een attentie en een welgemeende proficiat.

Het station Bornem ligt op een boogscheut van het kerkplein (afhalen startkaart). Op de pagina Bereikbaarheid lees je meer hoe je gemakkelijk Bornem kunt bereiken.

Wist je dat ...

Er 13.000 wandelaars de uitdaging aangaan om de 100km Dodentocht te wandelen?

Een deelnemers t-shirt kan je enkel bestellen bij je online inschrijving. Nadien is dit niet meer mogelijk. Voor een t-shirt betaal je 8 euro.

De omslag die je afhaalt, op één van de afhaaldagen of op de dag van de 100Km Dodentocht, bevat niet alleen je controlebadge. Het is het bewijs van je betaling en moet dan ook getoond worden bij het afhalen van je t-shirt.

De trackingpagina is pas actief vanaf de start, dus vanaf de eerste scanning.

Bij opgave in de controleposten zijn er bezemwagens om de wandelaars terug naar Bornem te brengen. Bij alle controleposten vind je de nodige herkenningspunten voor deze bezemwagens. Het is wel belangrijk om je steeds uit te scannen bij opgave.

Alle vragen, voorstellen, klachten en opmerkingen kunnen enkel schriftelijk overgemaakt worden aan Vzw 100 Km Dodentocht-Kadee t.a.v. Raad van Beheer, Reedonk 17, 2880 Bornem. Rechtszaken zullen steeds behandeld worden door de rechtbank te Mechelen.